Strona główna > Aktualności |
Informacja dotycząca dowodów osobistych01.10.2010
Informacja dotycząca dowodów osobistych
01.10.2010Świekatowo, 29.09.2010 r.
INFORMACJA
Urząd Gminy w Świekatowie przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami o ewidencji ludności i dowodach osobistych:
- Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:
- zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym – w
terminie 14 dni od dnia otrzymania ostatecznej decyzji administracyjnej
lub prawomocnego wyroku sądu stwierdzającego zmianę danych albo od dnia
sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska.
Uwaga! w przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu osobistego
wniosku o jego wymianę z wyżej podanych przyczyn po upływie 3 miesięcy
od zaistnienia okoliczności dowód osobisty podlega unieważnieniu;
- uszkodzenia dowodu osobistego – niezwłocznie;
- upływy terminu ważności dowodu osobistego – nie później niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu.
- Osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy, który wyda zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, a następnie poczyni stosowne działania w celu unieważnienia dokumentu.
- Osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie wystąpić o wydanie nowego dokumentu.
- Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy, Policji lub innemu organowi administracji publicznej w celu unieważnienia dokumentu.
- W razie znalezienia własnego dowodu osobistego zgłoszonego jako utracony należy niezwłocznie zwrócić go organowi, który wydał ten dokument.
Wójt Gminy
Marek Topoliński
Marek Topoliński
metryczka
Wytworzył: Andrzej Januszewski (1 października 2010)
Opublikował: Andrzej Januszewski (1 października 2010, 14:36:53)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1823