OBWIESZCZENIE o wszczęciu postępowania

Świekatowo, dnia 28.11.2022 r.
UG.6220.8.1.2022.ŁR
 
 
OBWIESZCZENIE 
o wszczęciu postępowania
 
Zgodnie z art. 61 §  1 i   §  4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego  (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)., oraz z art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 1 ust. 3, art. 75 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
zawiadamiam,

że na wniosek z dnia 14.06.2022 r. (wpływ do tut. urzędu dn. 17.06.2022 r.)
 
Eneoz invest sp. z o.o.
ul. Gdyńska 8
80-209 Chwaszczyno

zostało wszczęte postępowanie administracyjne o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: „Elektrownia fotowoltaiczna Małe Łąkie 7,1MW”.
             Planowana inwestycja polegała będzie na budowie elektrowni fotowoltaicznej o mocy wytwórczej do 7,1MW. Inwestycja realizowana będzie na działkach o numerze 55 i 57/4 położonych w obrębie Małe Łąkie, w gminie Świekatowo. Teren inwestycji obejmie obszar 7,08ha. Rodzaj inwestycji według Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10.09.2019r., w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zgodny z § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b): 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a (czyli na obszarze nie objętym formami ochrony przyrody). Ze względu na złożoność i różnorodność instalacji jej dokładne wymiary zostaną opracowane przed  uzyskaniem pozwolenia budowlanego.
Zgodnie z §  3 ust. 1, pkt 54 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U.2019 r., poz. 1839) przedmiotowa inwestycja kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
W niniejszym postępowaniu bierze udział powyżej 10 stron postępowania i na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
1)        przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
2)        działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
3)        działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
 
Na podstawie art. 64 ust. 1 ww. ustawy wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Chojnicach o wydanie opinii w sprawie stwierdzenia ewentualnego obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiego obowiązku, o określenie zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia.
Zgodnie z art. 28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego do terminów załatwiania sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 §  1 Kodeksu postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
W związku z powyższym strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie w siedzibie Urzędu Gminy w Świekatowie, ul. Dworcowa 20a, w godzinach pracy tut. Urzędu tj.: pn., śr., czw. w godz. 7.30 – 15.30, wt. w godz. 7:30 – 16:30, pt. 7:30 – 14:30  oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej e-mail: l.rybarczyk@swiekatowo.pl, tel. 604 296 465.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Świekatowie, na tablicach ogłoszeń w sołectwie Małe Łąkie, a także na stronie internetowej - www.bip.swiekatowo.lo.pl - w Biuletynie Informacji Publicznej. Wskazuję dzień publicznego ogłoszenia: 2 grudnia 2022 r.
 
 
 
 
WÓJT GMINY ŚWIEKATOWO 
 MAREK TOPOLIŃSKI /-/
 
Otrzymują:
1.          Wnioskodawca
2.          Strony poprzez obwieszczenie
3.          A/a
                                                                                                         Sporządził: Ł. Rybarczyk

metryczka


Wytworzył: Łukasz Rybarczyk (2 grudnia 2022)
Opublikował: Łukasz Rybarczyk (2 grudnia 2022, 13:17:14)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 401