Informacja dotycząca dowodów osobistych01.10.2010

Informacja dotycząca dowodów osobistych

01.10.2010

Świekatowo, 29.09.2010 r.




INFORMACJA

Urząd Gminy w Świekatowie przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami o ewidencji ludności  i dowodach osobistych:

  • Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:
    • zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym – w terminie 14 dni od dnia otrzymania ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego wyroku sądu stwierdzającego zmianę danych albo od dnia sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska.
Uwaga! w przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego  wymianę z wyżej podanych przyczyn po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności dowód osobisty podlega unieważnieniu;

    • uszkodzenia dowodu osobistego – niezwłocznie;
    • upływy terminu ważności dowodu osobistego – nie później  niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu.
  • Osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy, który wyda zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, a następnie poczyni stosowne działania w celu unieważnienia dokumentu.
  • Osoba, która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie wystąpić o wydanie nowego dokumentu.
  • Osoba, która znalazła dowód osobisty innej osoby jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument najbliższemu organowi gminy, Policji lub innemu organowi administracji publicznej w celu unieważnienia dokumentu.
  • W razie znalezienia własnego dowodu osobistego zgłoszonego jako utracony należy niezwłocznie zwrócić go organowi, który wydał ten dokument.






Wójt Gminy

Marek Topoliński

metryczka


Wytworzył: Andrzej Januszewski (1 października 2010)
Opublikował: Andrzej Januszewski (1 października 2010, 14:36:53)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1821